Imponerad

- postat i: Livet
Jag är faktiskt imponerad av mig själv idag! De ni ;)
Haha nä men jag är faktiskt det.
 
Jag var seg, trött och frusen efter jobbet idag men jag har tänkt i flera dagar att på Fredag borde jag ge mig ut på en joggingtur. Men så velade jag länge nu på eftermiddagen om vart jag skulle springa. Ville inte springa samma runda som jag brukar. Funderade på att springa hem till mina kompisar som renoverar deras nya lägenhet men jag visste inte riktigt vilken väg man tog dit. Men så kom jag på att jag ville se "vinter ljus" som de har här i Linköping och min kompis hade nämnt på ett ungefär vart de är i år.
 
Så på med löpartights, tröja, flisjacka, vindjacka, reflexväst och joggingskor blev det. Lite bra musik i öronen, på med runkeeper (som faktiskt gick igång direkt) och börja småjogga lite som uppvärmning.
Sen rullade det bara på... Jag joggade till och med om en annan joggare :D Det var fasiken stort för mig! 
Benen kändes pigga.
Andningen fungerade bra.
Utan några större planer joggade jag på. Efter typ en kvart eller tjugo minuter tänker jag att jag kanske kan springa min första 5:a på flera månader och vet ni vad? Det blev det faktiskt ;) Egentligen ska man väl skynda långsamt med hur långa streckor man springer men det kändes så bra och riktigt skönt i kroppen :)
Sista biten var lite jobbigt då det mest var uppför men jag klarade hela vägen hem. 
Fick ta ett par varv på innegården för att varva ner. Trodde nästan benen skulle vika sig när jag väl stannade :P
 
Härligt också för jag höll ett jämt och bra tempo. Inte min bästa tid men jag är super nöjd med tanken på hur lite jag sprungit ute denna höst. Tror detta kan vara andra eller tredje gången sedan terminen började :P
 
Så bra jobbat Sanna du är grym!
 
Nu kan jag ta Fredagkväll med gott samvete :D
 
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: