bra början men sämre slut

- postat i: Livet
Jag haar haft en riktigt bra dag på praktiken.
Eftersom det har varit så fint väder bestämde jag mig för att rida ut med Farsaell.
Sedan han flyttat till mig i Linköping har han blivit väldigt stirrig och nervös när man rider ut vilket jag tycker bara är barnsligt så jag red ut själv ändå.
Eftersom han var lite nervig så kunde jag inte spänna sadelgjorden under turen och när han helt plötligt gör 180 grader runt och sparkar bakut är varken jag eller sadeln bredd. Jag flyger av och sadeln hamnar på sne. Farsaell får nippen och spinger tillbaka den vägen vi kom och som tur såg min chef honom komma springande i allén och fångade honom medan jag tog mig genom hagarna.
Jag gick tillbaka och trodde jag mådde bra förutom en bruten nagel och red en stund i ridhuset.
När jag skulle hem ringde jag min kära mor för att berätta vad som hade hänt och jag bröt ihop totalt. Det var den sista droppen som behövdes för att välta min bägare. Men efter lite prat med min mor och min kära vän Kristin såkände jag mig lite bättre.
Tyvärr fick jag världens huvudvärk men det börjar bli bättre. Hoppas inte det är någon hjärnskakning eller någon annan skada.
Jag har fått gjort det viktigaste för kvällen och kommer ligga i soffan resten av kvällen.
Hoppas ni har haft en roligare kväll.
<3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: