Wrap/pancake

- postat i: Livet
Har ni sett va snygg min design blev :)
Super snälla Sara har hjälpt mig. Ni borde spana in hennes blogg också mammatillyrla.blogg.se

Jag har nygligen kommit hem från stallet efter en underbar uteritt med Lousie i det fantastiska vädret :)
Påvägen hem passade jag på att handla lite ägg och grädde så jag kunde göra lunch.

Så nu har jag provat ett nytt recept som är på wraps där man kan välja olika fyllning.
Du behöver för en person:

2 ägg
3 msk grädde
1 msk husk
grillkrydd och paprika pulver
smör att steka i

två skivor lax
2 msk röd hackad paprika
2 msk hackad rödlök
2 msk vitlöks mjukost

Vispa ihop ägg, grädde, husk och kryddorna. Smält smör i en stekpanna och häll i smeten. Vänd när smeten är fast. Typ som en pannkaka. När den är färdig lägger du upp den på en tallrik. Blanda paprika, rödlök och mjukost och kleta på det på wrapen. Lägg laxen äver och vik ihop.
Jag tycker det blev lite som en pannkaka med gojs i men den smakade riktigt gott och var väldigt mättande. Orkade inte hela.

Nu ska jag åka till gymmet och träna musklerna :)

Ha det bra så länge!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: