Varm Lunch

- postat i: Livet
Efter att ha varit ute på förmiddagen och ridit mig duktiga lilla häst och gosat så är man väldigt frusen.
Vad är inte bättre än varm god soppa till lunch då???
Min mamma och även min bortgångna faster brukade göra grönkålsoppa och jag fick en ny idé:
Spenatsoppa :) Vilket blev väldigt lyckat.
Du behöver för två potioner:
4 ägg
6 prinskorvar
4 dl fryst hackad spenat
1-2 dl vatten
1 dl vispgrädde
lite smör
1 grönsaksbuljon tärning

Börja med att koka äggen ca 9 minuter så det är hårdkokta.
Sedan häller du upp vattnet i en kastrull och i med spenaten och buljonen. Låt putta till till en soppa.
Häll på grädde och krydda ev med lite salt efter smak.
Klipp/dela korvarna och äggen i mindre delar så är det lättare att äta med sked sen.
Häll i äggen och korvarna och låt puttra i några minuter.
Servera i en djup skål och avnjut :)
Hoppas det smakar, för jag tycker det är jätte gott :)

Jag skulle lägga upp bilder men som vanligt vill min telefon inte sammarbeta med mig :P

Nu ska jag kolla på shrek den tredje sen blir det lite pluggande :)

Ses senare!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: