Somnade visst

- postat i: Livet
Sorry att det inte blev något inlägg i går för jag var super trött :P
Jag lovade ju er mitt recept på fröknäcket jag gjorde i går så här kommer det :)
Jag hittade på ett eget recept och använder på måfå:

4ägg
3 dl vispgrädde
2-3 dl frön (lin, pumpa och solros hade jag)
1 tsk salt
1-2 msk fiberhusk

Börja med att vispa äggen och grädden hårt. Tillsätt fiberhusk när äggen och grädden är ordentligt vispade.
Tillsätt frön som du gillar och salt.
Låt stå ca 20 minuter och rör om igen.
Häll ut smeten på ett bakplåtspapper på en bakplåt och bre ut det så tunnt som möjligt.
Grädda ca 15 minuter på 200 grader så brödet blir gyllen grunt.

Brödet jag gjorde blev ganska tjokt och mjukt för att vara knäckebröd men ändå gott och mättande.
Jag hade en skiva skinka och lite brie ost på, väldigt gott :)

Jag hade tänkt att lägga upp bilder men min kamra på mobilen bråkar :(

Nu ska jag i alla fall äta lite bröd till frukost sen ska jag åka till stallet och rida min lilla häst :)

Ha en bra lördag!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: