Middag förslag till er.

- postat i: Livet
Jag har precis ätit middag och det var super gott.
Jag gjorde en annan version av en rätt som jag har ätit tidigare.

Du behöver:
5-6 brocolli bitar
1/2 paket bacon
4 champinjoner
2 dl vispgrädde
kött och grillkrydda
Smör för stekning
 
Börja med att koka brocollin för det tar ju lite tid.
Klipp baconen i små strimlor och stek i lite smör.
Hacka champinjonerna i 4 delar var och lägg ner i stekpannan efter ca 5 minuter så baconen nästan är klar.
Krydda riktigt med kött och grillkrydda i stekpannan så det får en god smak.
efter ca 5 min till drar du ner värmen och häller på grädde och låter puttra i några minuter.
Häll av vattnet från broccolin när den är klar och lägg i en djup skål och lägg på en skiva smör.
När grädden fått puttra lite häller du på det över broccolin och avnjut en god middag :)



Kom ihåg när du äter LCHF eller viken mat som helst, drick gärna vatten till maten och gärna ett glas innan. Ät långsamt så du hinner känna en mättnadskänsla. Oftast är man mättare tidigare än man tror. Jag har hört någonstans att det tar ca 20 minuter innan man känner dig mätt.

Snart ska jag ha ett telefonmöte med SIFs ungdomssektion för att planera året.
Så ni får ha en bra kväll så hörs vi ;)

xoxo Sanna



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: