LCHF Ostkaka ala Sannasaur

- postat i: Kost
Jag provade mig fram mellan recept för att jag göra en ostkaka enligt LCHF och resultatet var riktigt gott :)
Jag har aldrig lagat ostkaka innan så jag är riktigt nöjd även om den blev lite lös i mitten, men det gör inget :)


Visst ser det fantastiskt gott ut :)

Du behöver:

6 dl vispgrädde
500g keso
6 ägg ev fler
100g mandelspån
ev lite stevia för en sötare smak

vispad grädde och hallon till servering

Börja med att sila ut vätskan i keson genom ett kaffefilter så att det blir som en ostmassa.
Vispa grädden lite så att den blir lite fastare.
Blanda kesomassan, grädden, mandelspånen och äggen ordentligt och tillsätt ev stevia.
Häll upp i en ugnsform och grädde i 30 minuter på 200grader.

Hoppas ni tycker om den!

^^


Karin

mm, ostkaka som är så gott!!! Ser mumsigt ut! :)


URL: http://nupur.blogg.se/

NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: