LCHF chokladbollar

- postat i: Livet
Jag försökte göra chokladrutor men jag tyckte det verkade lättare att göra bollar, så jag gjorde det helt enkelt.

men för att följa det receptet jag hittade så var jag tvungen att inviga min mandelkvarn :) Jag malde 200g sötmandel och det blev ca 6 dl mandelmjöl.

För att kunna göra dessa smariga chokladbollarna behöver du:

1dl vispgrädde
50g mörk choklad 86%
25g smör
1 tsk äkta vanlij
3 dl mandel mjöl
riven kokos

Börja med att smälta chokladen tillsammans med grädden i en kastrull.
Lägg sedan i smöret och låt det smälta tillsammans med det andra.
Sedan lägger du i vaniljen och mandelmjölet under omrörning och ta bort kastrullen från plattan. Låt smeten svalna av lite innan du formar den. Jag valde att rulla bollarna i kokosflingor också.
In i kylen tills de har blivit kalla och fasta.

Nu ska jag avnjuta den till lite kaffe :)

Ha det bra så länge!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: