Lagar middag

- postat i: Kost
Middagen är i ugnen och ska stå där ett tag, så jag tänkte passa på att ge er receptet :)
Broccoli och kyckling gratäng.

Du behöver:
Kyckling innerfilé ca 400g
Fryst Broccoli ca 500g
1/2 paket bacon
2 dl grädde
3dl creme fresh
1 gul paprika
1 dl hackad purjolök
6 skivor goda ost

salt
vitlökspeppar
torkade vitlök
paprika pulver
kött och grill krydda
rosmarin
cirton

Börja med att steka kycklingen i smör och krydda med kött och grillkrydda.
Häll upp en frysta broccolin i en stor gratäng form och häll på grädden.
Hacka paprikan och purjolöken och häll i det i formen.
Klipp baconen ner i formen lite överallt.
När kycklingen är klar lägger du i den i formen ovanpå grönsakerna.
Blanda creme freshen med resten av kryddorna och lägg det som ett lager över kycklingen.
Toppa med några ost skivor och in i ugnen på 200grader 15-20 minuter.

Jag har aldrig gjort detta innan och har inte hunnit smaka på den så jag kan inte lova att det är gott, men jag hoppas det i alla fall för det blir nog 5-6 portioner :)

Jag har även gjort lite efterrätt som står på kylning, men det receptet får ni senare :)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: