kvällsfika

- postat i: Livet

Det gick riktigt bra på gymmet förut.
Vi tog det ganska lugnt eftersom vi inte har varit där på ett tag, men det är skönt att vara tillbaka.

När jag kom hem tog jag tag i att städa och flytta tillbaka allt in i sovrummet plus att diska det som behövdes. Ibland är jag duktig ^^

Nu på kvällen blev jag sugen på att hitta något smarigt recept så jag kollade runt lite på olika bloggar.
Jag hittade ett recept på kladdkaka som var väldigt enkelt att göra:

200g smör
200g mörk choklad
1dl Stevia
1 tsk vanilj pulver
4 ägg

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa de andra ingredienserna hårt. Blanda ihop allt och vispa till en krämig smet.
Häll upp i en passande form och grädda i ugnen 6 min på 200 grader.

Låt stå i kylen en stund.

Jag har inte provat den än, men ska snart göra det :)

Medan kladdkakan står på kylning testade jag ett recept på snabb smörgås från en av mina böcker.

1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 tsk salt
25g smält smör

Blanda ihop allt och lägg upp på en tallrik och kör ca 2minuter i micron på full effekt.

Jag hade på ost och tomat och det var väldigt gott och framförallt mättande. Perfekt som kvällsmat eller frukost :)

Hoppas ni har haft en bra söndag.




NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: