Frågor om LCHF

- postat i: Livet
Jag har som ni kanske har förstått haft problem med lite illamående och smärtor i magen och min mamma spekulerade att det kan ha med min LCHF kost i samband med min gallblåseoperation.
Så jag började googla lite på det och hittade Dr Annika Dalhqvist som är en förespråkare för LCHF och har skrivit flera böcker inom ämnet.

Jag hittade en bra förklaring bland frågor och svar på hennes sida:
"När man har opererat bort gallblåsan kan man fortfarande lika bra äta LCHF. Gallan produceras i lika stor mängd utan gallblåsa. En del tycker att de har besvär med smärta eller illamående vid LCHF, och tror att det beror på gallbesvär. Dessa brukar jag råda att äta mindre måltider med successivt ökande fettinnehåll så att de har kontroll över läget, och kan göra ett uppehåll i fettökningen om de upplever problem. Så får de se vart det tar vägen." (http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=de_vanligaste_fr%C3%A5gorna)

Har ni några funderingar så gå in på länken och kolla så kanske hon har svar på just din fråga.

Jag ska alltså försöka ta det lite lugnare med fettet men ändå äta lite kolhydrater och så hoppas jag på att det blir bättre :)

I kväll blir det en lugn hemma kväll då jag är helt slut efter skolan och jag ska till tandläkaren i morgon för att börja träna bort min tandläkarskräck, om jag har förstått det rätt iaf.
Sjukhuset vill nämligen inte söva ner mig för att ta bort en visdomstand som sitter dumt och har varit problem för mig under hösten. Men jag vet att jag inte klarar av det utan panikattacker även om jag får lugnande.

Jag har fått lugnande bara för att laga tänderna i höst men de tar inte ordentligt på mig då jag väger så mycket och får stora panikattacker när jag är där.

Vill inte ens gå till tandläkaren men jag är modig och försöker ta tag i mina tänder för att inte få större problem i framtiden. Samma sak gäller med sjukhus besök men ändå ska jag klara av ännu en opration nästa vecka. Men det är det värt jämfört med att få följder av att inte ta tag i problemerna nu.

Så glöm inte att ta hand om dig och din kropp, du kommer behöva den en hel livtid ^^



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: