Dålig uppdatering, i know

- postat i: Livet
men så kan det vara när man är tillbaka till verkligheten och man inte lyckas mobilblogga :P

Idag har jag haft en sjukt lång dag. Skola mellan 7.30 och 14.30 med redovisning och grupparbete bland annat. Pluss att jag fick reda på att jag blev godkänd på Svenska tentan som jag skrev för två veckor sedan, soooo awsome!
Efter skolan var det inte långt kvar tills jag skulle jobba: 16.30 skulle jag vara klar med hästen. Så jag passade på att åka till systemet då jag ska på inflyttningsfest på lördag hos två mycket härliga vänner :) It will be ledgen... wait for it.... dary!
Jag handlade även lite ostar och ölkorv på coop så jag skulle få i mig lite mat.

Jag hann aldrig att rida hästen som jag hade planerat men jag longera och gosa lite iaf innan lektionen :)
Sen fick jag träffa mina ridtjejer som jag ska ha under våren. 7 söta töser som var riktigt duktiga :) Ska bli super kul att vara deras ridlärare hela våren ^^

Efter lektionen hade chefen frågat om jag inte kunde vara barnvakt åt deras underbara bustroll till kl 20.30 och jag säger sällan nej till att få gosa med dem :) Så nu sitter jag här hemma och ska snart krypa i säng.
Som tur har jag sovmorgon i morgon och börjar inte förens 12.15 med grupparbete :)
Efter skolan blir det att åka hemma till mamma och pappa i Spethult :)

Jag tänkte passa på att ge er ett gott recept på lunchen jag hade med mig i dag till skolan som jag gjorde förra veckan.

Fläskytterfilé med blomkålsmos:
ca 700gr färsk fläskytterfilé
1 paket bacon
6 campinjoner
3 dl vispgrädde
en skvett soja
salt och vitlökspeppar (har alltid det istället för svartpeppar)

ett blomkålshuvud
ca 50gr smör
lite vispgrädde 1-2 msk

1. dela fläskytterfilen i ca 4 stora delar och bryn en stund i smör.
2. hacka/strimla baconen och lägg ner det med fläskfilén.
3. dela champinjonerna och släng ner de när köttet nästan är färdigt(gillar du blodigt eller välstekt?)
4. krydda med salt och vitlökspeppar och gillar du mycket vitlök kan du även ha i lite hackad vitlök.
5. sänk värmen och häll i grädden och soyan så du får en brunsås och låt puttra ca 10 minuter så köttet suger åt sig såsen.

Blomkålsmos:
1. Ta bort alla gröna blad från blomkålen och dela den i några bitar så du kan hade den i en kastrull med vatten. Koka tills blomkålen är mjuk. Ha även i lite salt.
2. Häll av vattnet och lägg över blomkålen i en bunke. Tillsätt smöret.
3. Mixa blomkålen till en puré och tillsätt vispgrädde efter önskad konsistent.

Detta räcker till ca 5 portioner. Ta gärna några små tomater till.
Hoppas det smakar!

Nu får jag önska er en god natt och sov gott mina vänner



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: