Äntligen ett gott recept :)

- postat i: Livet
Har bakat 2 gånger på förmiddagen som slutade i äkligt bröd och äkligare mjukpepparkaka.
Båda dessa recept hittade jag på nätet så jag blev ännu mer sugen på att lyckas.

Så när jag kom hem från stallet så tänkte jag på något som är väldigt gott: Bärmuffins.
Så jag tänkte hur svårt kan det vara?

Så här gjorde jag:

Jag tog 2 ägg och vipsade dem hårt med 3 tsk stevia och 1 tsk vanilj puvler. Sedan smälte jag 50 g smör.
Medan smöret smälte så blandade jag ner 1 tsk bakpulver, 2 tsk fiberhusk och 1 dl grädde ner med de andra. Vispa hårt och tillsätt det smälta smöret och vispa tills smeten blir tjockare.

Lägg valfria bär i botten av muffins formarna och häll sedan smet uppe på bären. Grädda på 200 grader ca 10-15 minuter.

Avnjut med vispad grädde och en kopp kaffe ^^

Bilder kommer när min mobil vill sammarbeta :)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: