Lördagsgodis

- postat i: Kost
Visst är godis bland det godaste som finns?
Så känns det verkligen när man inte får äta det eller när man är grymt sugen.
Fast egentligen är det inte i närheten av så gott som riktigt god hemma lagad middag?!
Håller ni med mig?
 
Visst kan man tycka det är tråkigt att sitta hemma och inte få unna sig något gott i bland men jag har några tips till er ;)
 
Först vill jag tipsa om LCHF chokladtryfflar. Lyxigt och gott :)
Jag använde mig av:
0,8 dl grädde
80 gram mörkchoklad
pepparmints arom ca 1 tsk eller mer om du vill
1 tsk vanlij pulver.
0,5 dl kakao
 
Koka upp grädden, vaniljpulvret och pepparmintaromen och ta sedan av kastrullen från plattan. Rör ner chokladen tills det blir en härlig smet. Häll över i en platsbunke så det blir ett 2cm djupt lager av chokladsmeten.
Låt stå i kylen ca 1 timme. Ta ut små delar av chokladen med hjälp av en tesked och forma till bollar i händerna. Rulla sedan bollarna i kakaon. Förvara i kylen. 
 
Dessa är väldigt mäktiga så det räcker gott och väl med 1 till kaffet :) Hoppas det smakar!
 
Något annat som är riktigt gott är ju alltid fruktsallad med massa olika frukter. 
Eller varför inte doppa frukter i smält mörk choklad ;)
 
Här har ni mina tips inför lördagskvällens filmgodis kanske ;)
 
Puss på er
 
<3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: